Courses
- V: Theorien der Kulturwissenschaft
- S: Die iberischen Diktaturen im europäischen Kontext
- S: Werkstatt Diskursanalyse
- K: Kolloquium für Examenskandidat:innen
- S: A spcial-ecological transformation? Social movements in the context of global crises
- S: Rassismus im spanischen Film
- S: Lektürekurs: Das Postkoloniale
- V: Einführung in die iberischen Studien
- V: Methoden der Kulturwissenschaft
- S: La transición democrática en España
- S: Lektürekurs Michel Foucault zur Einführung
- K: Kolloquium für Examenskandidat:innen
- S: Feminismus und Antifeminismus in der spanischen Gegenwart(-sgeschichte)
- S: Konflikte, Krisen und Proteste in Europa
- S: Nie wieder! transnationale Allianzen und kulturelle Erinenrund und Vergangenheitsbewältigung
- S: Lektürekurs Rassismustheorien
- V: Theorien der Kulturwissenschaften
- S: Aufarbeitung des portugiesischen Kolonialismus im Film
- S: Lektürekurs: Nationalismustheorien
- K: Kolloquium für Examenskandidat:innen
- S: (Pop-)Kulturelle Erinnerungen an den Spanischen Bürgerkrieg und die franquiatische Diktatur
- S: Krisenmanagemant von unten? Soziale Bewegungen in Deutschland und Spanien im Kontext der Krisen des 21. Jhds.
- S: Die DDR und Westeuropa: Grundzüge der DDR-Außenpolitik
- S: Von de Gaulle bis Macron: Frankreichs fünfte Republik im Fokus
- S: Wertegemeinschaft oder doch nur Zweck-WG? Die EU aus migrantischer Perspektive
- V: Einführung in die iberischen Studien
- V: Methoden der Kulturwissenschaft
- S: Lektürekurs LIteraturwissenschaft als Kulturwissenschaft
- S: Das Wahljahr 2019 auf der iberischen Halbinsel
- K: Kolloquium für Examenskandidat:innen
- S: Zwischen Nord und Süd: Repräsentation globaler Verflechtungen und Differenz im iberischen Film der Gegenwart
- S: Katalonien heute: Vom andauernden Konflikt zur ausweglosen Krise?
- S: Iberische Studien
- S: Verflechtungen zwischen der Transición und aktuellen Krisen im spanischen Staat
- S: Das Verrücken des Südens und des Subalternen: Globale Verflechtungen und Differenzen in der Filmographie von icíar Bollaín
- S: Außenkulturpolitik
- S: Die Nelkenrevolution in Portugal
- V: Theorien der Kulturwissenschaften
- S: Krieg und Erinnerungen auf der Iberischen Halbinsel
- S: Lektürekurs: Zur Standortbestimmung der Kulturwissenschaften
- K: Kolloquium für Examenskandidat:innen
- V: Theorien der Kulturwissenschaften
- S: Migration cinema in Portugal and Spain
- S: The (invisible) city. Barcelona in visual culture and literature
- S: Juden und Queers und die Konstruktion des Anderen im Iberischen Raum
- S: Unabhängigkeitsbestrebungen in Katalonien: Historische und gesellschaftspolitische Faktoren, Identitätspolitiken und die aktuelle Konfliktlage
- S: Methoden zur Erforschung von Krise(n) und sozialen Bewegungen: Spanien im 21. Jahrhundert
- E: Krise(n) und soziale Bewegungen in Barcelona im 21. Jahrhundert
- K: Kolloquium für ExamenskandidatInnen
- V: Einführung in die iberischen Studien
- S: Iberische Diktaturen im Vergleich
- S: Iberische Transitionen im Vergleich
- S: Die Nelkenrevolution im internationalen Kontext
- S: Portugal und das lusophone Afrika
- S: Geschlechterkonstrukte und filmische Repräsentationen in Spanien heute
- S: Gegenwärtige Erinnerungspolitiken im Kontext des Spanischen Bürgerkrieges und Franquismus
- K: Kolloquium für ExamenskandidatInnen
- V: Theorien der Kulturwissenschaften
- V: Einführung in die iberischen Studien
- S: Las niñas bonitas – Die iberischen Republiken zwischen Verdammung und Verklärung
- S: Die spanische Geschichte in Literatur und Film
- S: Einführung in die postkoloniale Theorie
- S: Iberische Diktaturen im Vergleich
- S: Sport und Diktatur
- K: Kolloquium für ExamenskandidatInnen
- S: Spanien heute. Aktuelle Themen aus Gesellschaft und Politik
- S: Bilder des Fremden. Zwischen Exotismus und postkolonialer Kritik
- S: Außenkulturpolitik
- S: Postkoloniale Aspekte in Westeuropa: Eine kulturwissenschaftliche Spurensuche
- E: Exkursion nach Nordportugal
- V: Theorien der Kulturwissenschaften
- V: Einführung in die iberischen Studien
- S: Theorie und Praxis des kritischen Denkens
- S: Spanien und Portugal – 30 Jahre Europa
- S: Europas koloniales Erbe in Afrika
- S: Der Spanische Bürgerkrieg: Geschichte(n) – Mythen – Erinnerung
- S: Mehrsprachigkeit in Europa
- S: Einführung in die qualitative Videoanalyse
- K: Kolloquium für ExamenskandidatInnen
- P: Posterkonzeptionen im universitären Bereich
- S: Deutscher Kolonialismus: literarische und kulturwissenschaftliche Perspektiven
- S: Faschismus in Europa
- S: Die Nelkenrevolution in Portugal: Ursprünge, Verlauf und Folgen
- S: Asyl in Chemnitz − Produktion eines Radiofeatures
- S: Spanien heute: Aktuelle Themen aus Gesellschaft und Politik
- S: Asyl in Europa - Deutschland - Chemnitz: Essays und Interviews
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: History and Memory in iberian Movies
- S: Chemnitz with Walter Benjamin – Urbanism in the "Stadt der Moderne"
- S: Soccer: kultural phenomenon and sport of politics
- S: Cultural foreign affairs
- S: Discourses of Migration and Integration in Germany
- S: Albania and Kosovo: two strangers to europe?
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: The transition towards democracy in the Iberian countries
- S: Reading Course to Cultural Memories
- S: Theories of cultural coexistence(s) in post-colonial contexts
- S: Colonialism to partnership? Portugals relationship to its former colonies
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: European Cultural Changes: Holocaust memories in Western and Eastern Europe.
- S: Reading Course to Cultural Studies Theories
- S: Regional Cultural Studies: Catalonia en route to national sovereignty?
- S: Narratives of Migration in Germany. Literature and Film.
- S: Border Control, Asylum and Human Rights - A Discourse Analysis
- S: Discover Chemnitz!
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: Twentieth-century Iberian Dictatorships – History and Memory
- S: The Holocaust in Spanish and Portuguese Memories
- S: The spatial turn and literary representations of space.
- S: Refugees in Europe
- S: Discover Chemnitz!
- S: The Carnation Revolution in Portugal: Origins, Progession and Consequences.
- K: Thesis Mentoring
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: Portugal and Galicia – History of a European Region
- S: Reading Course to Cultural Studies Theories
- S: Migration in Europe (Including an Introduction to Academical Writing).
- S: Representations of cultural identity in Spain: literature and film.
- S: Who owns the city? – Urban development(s) in post-socialism cities.
- S: Buy goods as new or share them? – Collaborative consum in Spain and Germany.
- K: Thesis Mentoring
- E: Field trip to Barcelona – Catalonia as an Intercultural Society.
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: Ideas of Europe
- S: Current Issues in Portugal and Spain.
- S: Research Methods in Social Sciences and Cultural Studies: Discourse Analysis.
- S: Gender Studies.
- S: The role of migrants in Spanish-speaking movies.
- K: Thesis Mentoring
- V: Introduction to Cultural Studies
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: Quo vadis, Europa? Contemporary Debates on the Prospects of the European Union
- S: Research Methods in Social Sciences and Cultural Studies: The Interview.
- S: Migration and Integration in Germany – an Analysis of Humourist Texts.
- S: Introduction to Presentation Skills – "Quo vadis Europa?"
- S: Literature and migration: the cases of Germany, Spain and Britain.
- S: Entre Argentina y Alemania – Questions about migration and identity in Jeanine Meerapfel's movies.
- T: Tutorial for Bachelor Projects.
- K: Thesis Mentoring
- E: The Galicia-North Portugal Euroregion
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: History and Memory of the Second Spanish Republic
- S: Spain and Portugal – 25 Years Europe
- S: Political Memory – A Eastern-Western Comparative Approach (with Stefan Garszetcki)
- S: Research Methods in Social Sciences and Cultural Studies: Discourse Analysis.
- S: Vocational Field: Cultural Studies.
- S: Theories of Cultural Studies.
- S: Migration, integration and everyday's life within the GDR.
- T: Tutorial for Bachelor Projects.
- K: Thesis Mentoring
- V: Introduction to Cultural Studies
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: Ideas of Europe
- S: Research Methods in Social Sciences and Cultural Studies: The Interview.
- S: Introduction to Intercultural Communication.
- S: Migration in Europe.
- S: Introduction to Presentation Skills.
- K: Thesis Mentoring
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: Madrid – Capital of the Spanish Centralism
- S: Research Methods in Social Sciences and Cultural Studies.
- Ü: Theories of Cultural Studies.
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: Spain – Between Centralism and Cultural Diversity
- Ü: Cultural Studies Theories
- E: Madrid – Capital of the Spanish Centralism
- V: Iberian Studies – An Introduction
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: Reading Course to Cultural Studies Theories
- S: Iberian Migration to Germany – A Discourse Analytical Approach
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: What is Europe?
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: Iberian Concepts of Europe
- S: Reading Course to Cultural Studies Theories
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: Jo no sóc espanyol! Regionalism and Nationalism in Spain
- E: Frankfurt Bookfair – Catalan Culture
- V: Introduction to Cultural Studies
- S: Iberian Cultures of Memory
- S: Spain and Portugal – 20 Years Europe
- E: Portugese Cultures of Memory
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: History of Iberian Migration
- S: The Representation of the Other in Portuguese and Spanish Colonial Texts
- S: Iberian Representations of Collective Identity
- E: Conference Coming to Terms with the Past in Germany and Spain, Berlin
- V: Iberian Studies – An Introduction
- S: Flamenco Dancers and Fado Singers: Cultural Stereotypes of the Iberian Peninsula