Jump to main content
Department of Advanced Powertrains
Services
Department of Advanced Powertrains 

Services

Measuring of Torque and Speed of Electric Drives and Gearboxes for micro mobility till 20 kW

Contact

Dipl.-Ing. Michael Schrank
  • Temperatur- und Feuchtezyklen (-42°C bis +190°C)
  • UV-Bestrahlung
  • Besprenklung mit verschiedenen Lösungen

Contact

Erik Pohl M. Sc.
  • Single cells up-to 100 A (depends on config of power loads)
  • Short stacks, large-area cells up-to 600 A (depends on config of power loads)

Contact

Erik Pohl M. Sc.
  • Resistivity measurements (through-plane: bulk/contact)
  • Corrosion measurements (potentiostatic/-dynamic)
  • Mechanical tests (tensile/flexural/torsion; being re-build right now)
  • Permeation tests (being built right now)

Contact

Erik Pohl M. Sc.

Ob Wasserstoffverbrauch, Batterie- und/oder Elektromotorauslegung, Getriebeauslegung oder hybride Betriebsstrategien:

Für die Berechnung von elektrischen und hybriden Antriebssystemen stehen uns eigenentwickelte modulare Simulationstools in Matlab und Mathcad sowie lizenzierte Tools von AVL zur Verfügung.

Contact

Christian Schmidt M. Sc.

The department operates at a full equiped Vehicle Workshop for mechanical and electrical modifcation of vehicle drive trains.

  • Modification of electrical drive at prototype vehicles
  • Modification and upgrading of Fuel Cell Hybrid Drives
  • Test of hard- and software with vehicles
  • Test of drive trains at stand still or at load

The CUT has no option to certify components or qualify a vehicle.

Contact

Dipl.-Ing. Michael Schrank

Wir bieten für Firmen und Vereine sowie Interessierte ebenso wie für unsere Studenten verschiedene Weiterbildung in den Bereichen Brennstoffzellen, Wasserstoff, Antriebssysteme und Umgang mit Simulationstools für Antriebe an.

Bitte sprechen Sie uns auf die gewünschten Themen an.

Contact

Dipl.-Ing. Philipp Rathke
Dipl.-Ing. Michael Schrank