Navigation

Jump to main content
Junior Professorship in Sociology of Technology with Specialization in Internet and New Media
Publications

Publications

Papsdorf, Christian (2016). What is the Hidden Web? The development, characteristics and social significance of anonymous communication on the hidden web. In: Chemnitzer Internet- und Techniksoziologie: Working Paper 2016-01. http://monarch.qucosa.de/fileadmin/data/qucosa/documents/20217/Papsdorf_2016_What_is_the_Hidden_Web.pdf.
 
Papsdorf, Christian (2016). The Value of Crowdfunding. The significance of community-financed projects beyond the act of financing. In: Egger, R./ Gula, I./ Walcher, D. (Hg.): Open Tourism – Open Innovation, Crowdsourcing and Collaborative Consumption challenging the tourism industry, S. 121-136. Berlin/Heidelberg: Springer.
 
Papsdorf, Christian (Hrsg.). (2015). Beiträge zur Public Sociology anlässlich der Emeritierung von Prof. Dr. G. Günter Voßhttp://ggv-webinfo.de/public-sociology/beitraege-zur-public-sociology/.
 
Papsdorf, Christian (2015). Mit dem Internet kommunizieren. Zum Wandel des Verhältnisses von Mensch und Technik. http://ggv-webinfo.de/wp-content/uploads/2015/09/Public-Sociology-Christian-Papsdorf.pdf
 
Papsdorf, Christian (2015). How the Internet automates communication. In: Information, Communication & Society 18 (9), 991-1005. DOI:10.1080/1369118X.2015.1008539. 

Papsdorf, Christian (2013). Internet und Gesellschaft. Wie das Netz unsere Kommunikation verändert. Frankfurt a.M./ New York: Campus.
20130719_083700_bildschirmfoto20130719um083303.png

Papsdorf, Christian/ Voß, G. Günter (2013). Beruf. In: Hirsch-Kreinsen, H./ Minzen, H. (Hg.), Lexikon der Arbeits- und Industriesoziologie, S. 122-129. Berlin: edition sigma.

Papsdorf, Christian (2012). Die Beteiligung an Web 2.0-Phänomenen aus Perspektive des Mediatisierungsansatzes. In: Beyreuther, T./ Duske, K./ Eismann, C./ Hornung, S./ Kleemann, F. (Hg.), consumers@work. Zum neuen Verhältnis von Unternehmen und Usern im Web 2.0, S. 193-205. Frankfurt a.M./ New York: Campus.

Papsdorf, Christian (2009). Wie Surfen zu Arbeit wird. Crowdsourcing im Web 2.0. Frankfurt a.M./ New York: Campus.
20130719_083511_bildschirmfoto20130719um083323.png

Press Articles