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Professorship Communications Engineering
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MEDIATOR - MEdiating between Driver and Intelligent Automated Transport systems on Our Roads

MEDIATOR

MEDIATOR will develop a mediating system for drivers in semi-automated and highly automated vehicles, resulting in safe, real-time switching between the human driver and automated system based on who is fittest to drive. The objective of the mediator system is to intelligently assess the strengths and weaknesses of both the driver and the automation and mediate between them, while also taking into account the driving context. MEDIATOR pursues a p...

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5G HEalth AquacultuRe and Transport validation trials

5G-HEART

The 5G for HEalth, AquacultuRe and Transport (5G-HEART) validation trials project performs vertical validation trials on top of all three ICT-17 facilities and two national 5G test platforms with use cases from three different vertical domains. The selected verticals for 5G-HEART trials are healthcare and transport, both of which have been identified as priority vertical sectors for Europe, and aquaculture, which is seen as an additional high pot...

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Wahrnehmungsnetz - Dezentrale Technologien für die kooperative Echtzeiterfassung komplexer Verkehrssituationen

Wahrnehmungsnetz

Komplexe Verkehrsführungen können von automatisierten Fahrzeugen noch nicht selbständig durchfahren werden, weil bspw. deren räumliche Gestaltung eine vollständige Erfassung des Verkehrsgeschehens durch fahrzeugeigene Sensorik erschwert. Dieser Nachteil kann durch den kooperativen Zusammenschluss von mehreren intelligenten und wahrnehmenden Verkehrsteilnehmern zu einem Wahrnehmungsnetz kompensiert werden. Dabei wird durch Austausch von s...

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InMotion - Entwicklung von lichtbasierten Kommunikationskonzepten zwischen automatisierten Fahrzeugen und anderen Verkehrsteilnehmern

InMotion

Das Ziel des Projekts ist die Entwicklung und Implementierung von lichtbasierten Kommunikationskonzepten zwischen automatisierten Fahrzeugen und anderen Verkehrsteilnehmern, insbesondere schwächeren Verkehrsteilnehmern wie Radfahrern und Fußgängern. Neben der technischen Realisierung sollen in einem durchgehend nutzerzentrierten Entwicklungsansatz geeignete Mensch-Maschine Schnittstellen für die Außenkommunikation entwickelt und zentrale Fak...

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ADAS&ME - Adaptive ADAS to support incapacitated drivers Mitigate Effectively risks through tailor made HMI under automation

ADAS&ME

ADAS&ME will develop adapted Advanced Driver Assistance Systems that incorporate driver/rider state, situational/environmental context, and adaptive interaction to automatically transfer control between vehicle and driver/rider and thus ensure safer and more efficient road usage. To achieve this, a holistic approach will be taken which considers automated driving along with information on driver/rider state. The work is based around 7 provisiona...

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