Medienspiegel

Die TU Chemnitz in den Medien – Archiv

Unter Umständen sind einige der verlinkten Beiträge nicht mehr einsehbar.

4 Suchergebnisse

2023-10-11 | techxplore

Morphogenesis of self-assembling microelectronic modules could yield sustainable living technology

A recent perspective review published in Advanced Materials this month by researchers at the Research Center for Materials, Architectures and Integration of Nanomembranes (MAIN) of Chemnitz University of Technology, shows how a novel form of high-information-content "living technology" is now within reach, based on microrobotic electronic modules called SMARTLETs, which will soon be capable of self-assembling into complex artificial organisms.
2022-07-23 | techxplore

Attaining better energy output by understanding power loss in organic solar cells

Researcher from Chemnitz University of Technology will analyze the mechanism that limits performance in order to reduce the power loss of organic solar cells.
2022-02-21 | techxplore

World's smallest battery can power a computer the size of a grain of dust

Ein Forschungsteam unter Federführung der TU Chemnitz und unter Beteiligung des IFW Dresden sowie des Changchun Instituts für Angewandte Chemie stellt anwendungsnahe Methode für bisher ungelöstes Problem der Mikroelektronik vor.
2020-04-06 | techxplore

A flexible microrobot that can survive almost any deformation

Ein internationales Forschungsteam hat einen mikroelektronischen Roboter entwickelt, der kabellos mit Energie versorgt werden kann, fernsteuerbar und voll manövrierfähig ist sowie über eine Aktorik verfügt. Damit legt er eine wesentliche Grundlage für den zukünftigen Einsatz von autonom arbeitenden Mikrorobotern im biomedizinischen Sektor. An dem Projekt waren neben der TU Chemnitz das IFW Dresden, die Chinesische Akademie der Wissenschaften Changchun und die TU Dresden beteiligt.