Medienspiegel

Die TU Chemnitz in den Medien – Archiv

Unter Umständen sind einige der verlinkten Beiträge nicht mehr einsehbar.

2 Suchergebnisse

2021-08-23 | sciencedaily

Smallest biosupercapacitor provides energy for biomedical applications

The miniaturization of microelectronic sensor technology, microelectronic robots or intravascular implants is progressing rapidly. However, it also poses major challenges for research. One of the biggest is the development of tiny but efficient energy storage devices that enable the operation of autonomously working microsystems -- in more and more smaller areas of the human body for example.
2021-08-05 | sciencedaily

Visualizing stress in plastics

Einem Forschungsteam unter Leitung von Prof. Dr. Michael Sommer, Inhaber der Professur Polymerchemie der Technischen Universität Chemnitz, und PD Dr. Michael Walter, Projektleiter im Exzellenzcluster Living, Adaptive and Energy-autonomous Materials Systems (livMatS) der Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, ist es gelungen, ein neues Farbstoffmolekül aus dem Bereich sogenannter „Mechanophore“ zu konstruieren.