Navigation

Inhalt Hotkeys
Fakultät für Mathematik
Fakultät für Mathematik
Böhme, Thomas; Göring, Frank; Tuza, Zsolt; Unger, Herwig : Learning of Winning Strategies for Terminal Games with Linear-Size Memory

Böhme, Thomas ; Göring, Frank ; Tuza, Zsolt ; Unger, Herwig : Learning of Winning Strategies for Terminal Games with Linear-Size Memory


Author(s):
Böhme, Thomas
Göring, Frank
Tuza, Zsolt
Unger, Herwig
Title:
Learning of Winning Strategies for Terminal Games with Linear-Size Memory
Electronic source:
application/pdf
Preprint series:
Technische Universität Chemnitz, Fakultät für Mathematik (Germany). Preprint 25, 2006
Mathematics Subject Classification:
91A26 [ Rationality, learning ]
Abstract:
We prove that if one or more players in a locally finite positional game have winning strategies, then they can find it for themselves, not losing more than a bounded number of plays and not using more than a linear-size memory, independently of the strategies applied by the other players. We design two algorithms for learning how to win. One of them can also be modified to determine a strategy that achieves a draw, provided that no winning strategy exists for the player in question but with properly chosen moves a draw can be ensured from the starting position. If the drawing- or winning strategy exists, then it is learnt after no more than a linear number of plays lost.
Keywords:
strategy learning, terminal game, draw
Language:
English
Publication time:
10 / 2007

Presseartikel

  • Mehr Mathe dank Diplom

    TU Chemnitz bietet ab dem kommendem Wintersemester den modularisierten Diplomstudiengang Mathematik an …

  • „In Chemnitz ist sehr viel passiert“

    Im Podcast erzählt Prof. Martin Stoll, welche Serien er auf Netflix schaut, was ihn an Oxford fasziniert und wie es sich anfühlt, nach zwölf Jahren als Professor nach Chemnitz zurückzukehren …

  • MINT gewinnt

    Drei sächsische Hochschulen verfolgen unterschiedliche Konzepte, um Studieninteressenten Mathematik, Informatik, Naturwissenschaften und Technik schmackhaft zu machen …

  • Mathematik ganz alltagsnah

    „Videowoche der Mathematik“ zeigt das Fach von seiner spannenden, menschlichen und alltagstauglichen Seite …