Silvio Heß, M. Sc. Sensorik und kognitive Psychologie
 
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Forschungsinteressen
- Anzeigekonzepte für (hoch-)automatisierte Fahrzeuge
- User Experience beim (hoch-)automatisierten Fahren
Publikationen
Journal Artikel
- Hess, S., Hensch, A.-C., Beggiato, M., & Krems, J. F. (2026). Effects of rearward countdown timers at highly automated shuttle buses to announce departing. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 116, 103379. https://doi.org/10.1016/j.trf.2025.103379
- Hub, F., Hess, S., Lau, M., Wilbrink, M., & Oehl, M. (2023). Promoting trust in HAVs of following manual drivers through implicit and explicit communication during minimal risk maneuvers. Frontiers in Computer Science, 5. https://doi.org/10.3389/fcomp.2023.1154476
Konferenzbeiträge
- Hess, S., Rauh, N., Mohr, L., Springer-Teumer, S., & Krems, J. F. (2024). The potential of highly automated shuttle buses in rural areas – Results from short test drives in the Ore Mountains region. In D. de Waard, D. Manzey, K. Brookhuis, F. Siebert, K. Karrer-Gauß, S. Winkler, F. Di Nocera, A. Toffetti, and T. Franke (eds.), Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter 2024 Annual Conference (pp. 177-188). ISSN 2333-4959 (online). https://www.hfes-europe.org/proceedingsluebeck2024/
- Hess, S., Hensch, A.-C., Beggiato, M., & Krems, J. F. (2023). Effects of Rearward Displays in Highly Automated Shuttles on Following Traffic [Poster]. 8th HUMANIST Conference, Berlin, 21.-22. September, 2023. www.doi.org/10.13140/RG.2.2.26547.75046
- Heß, S. (2023). Der Effekt rückwärtiger Countdown-Anzeigen an hochautomatisierten Shuttles auf das Nutzungserlebnis nachfolgender Autofahrender [Vortrag]. 4. Kongress der Fachgruppe Verkehrspsychologie "Mobilität der Zukunft“, Stuttgart, 11.-12. September, 2023.
 
								 
								 
								 
								