Navigation

Inhalt Hotkeys
Fakultät für Mathematik
Fakultät für Mathematik
Delin Chu; Volker Mehrmann : Disturbance Decoupled Observer Design for Descriptor Systems.

Delin Chu; Volker Mehrmann : Disturbance Decoupled Observer Design for Descriptor Systems.


Author(s) :
Delin Chu; Volker Mehrmann
Title :
Disturbance Decoupled Observer Design for Descriptor Systems.
Electronic source:
application/pdf
Preprint series
Technische Universität Chemnitz, Fakultät für Mathematik (Germany). Preprint 97-28, 1997
Mathematics Subject Classification :
93B05 [ Controllability ]
93B40 [ Computational methods in systems theory ]
93B52 [ Feedback control ]
65F35 [ Matrix norms, etc. (numerical linear algebra) ]
Abstract :
In this paper we studfy observer design problem for descripor systems with partly unknown inputs. We give necessary and sufficient conditions for the existence of a solution to the disturbance decoupled estimation problem with or without stable error spectrum requiring at the same time that the resulting closed-loop system is regular and of index at most one. All results are proved based on a condensed form that can bee computed using orthogonal matrix transformations, i.e., transformations that can be implemented in a numerically stable way.
Keywords :
Descriptor system, error spectrum, stability, sisturbance decoupled estimation, index, othogonal mtarix transformation
Language :
english
Publication time :
12/1997

Presseartikel

  • Mehr Mathe dank Diplom

    TU Chemnitz bietet ab dem kommendem Wintersemester den modularisierten Diplomstudiengang Mathematik an …

  • „In Chemnitz ist sehr viel passiert“

    Im Podcast erzählt Prof. Martin Stoll, welche Serien er auf Netflix schaut, was ihn an Oxford fasziniert und wie es sich anfühlt, nach zwölf Jahren als Professor nach Chemnitz zurückzukehren …

  • MINT gewinnt

    Drei sächsische Hochschulen verfolgen unterschiedliche Konzepte, um Studieninteressenten Mathematik, Informatik, Naturwissenschaften und Technik schmackhaft zu machen …

  • Mathematik ganz alltagsnah

    „Videowoche der Mathematik“ zeigt das Fach von seiner spannenden, menschlichen und alltagstauglichen Seite …